Samochód BMW 633 oznaczony emblematem E24, był produkowany przez tę niemiecką markę samochodową pomiędzy rokiem 1976 a 1989. Sprzedawano go w Europie, Japonii jak również w USA. Zbudowano tego coupé niezbyt dużo, bo ledwo ponad 86 tys. egzemplarzy. Nadwozia BMW 633 wpierw dostarczała dla BMW spółka Karmann wszak niebawem BMW podjęło się samodzielnej ich fabrykacji.

BMW 633CSi

BMW 633CSi

Model 633 CSi był w produkcji od roku 1976 do 1983. To zasadniczo bardzo elitarne coupé (kosztujące kolosalne jak na ówczesne czasy pieniądze – ponad $35 tys.) wyposażono w silnik M30B32, o pojemności 3,3L, rozpędzający ten samochód do prędkości 215 km/h. W ofercie BMW proponowana była odmiana zarówno z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów (Amerykanie nie lubią aut z manualną skrzynią biegów).

Bazując na swych rajdowych doświadczeniach spółka BMW dołożyła ponadprzeciętnych wysiłków do poprawy bezpieczeństwa i komfortu prowadzącego, jak również samych pasażerów. Przeprowadzono gruntowne badania z dziedziny ergonomii, dzięki którym zapewniono kierowcy oraz pasażerom wielki komfort w trakcie podróży, przez szereg rozmaitych usprawnień powodujących np. adaptację ustawień siedzeń oraz kierownicy do indywidualnych preferencji. Ponadto pamiętano o pasażerach na tylnych siedziskach, bo także i oni posiadają zaręczony należyty komfort oraz swobodę dopasowania swoich siedzisk.

W samochodzie tym kokpit opracowano w taki sposób, żeby maksymalnie zminimalizować czas reakcji szofera na warunki istniejące na drodze. Różnorodne testy oraz analizy pozwoliły do tego stopnia uporządkować wszystkie wskaźniki, żeby szofer miał do nich szybki i wygodny dostęp podczas podróży.